donderdag 10 april 2014

Trap afgezeild... en weer een gevalletje garantie...

Gisteravond eerst maar eens een backup op mijn tweede externe schijf gemaakt.
Mooi. Ik maak nu niet meer de fout om geen kopie te hebben...
Als er nu 1 crasht, dan heb ik er nog 1!

Dit is blijkbaar het jaar van 'garanties'
Vandaag opnieuw zo'n gevalletje bij de hand...

Maar mijn dag begon nogal heftig...
Rond kwart over 4 vanochtend vroeg moest ik naar beneden. Met een half slapend hoofd, zo'n toilet-ritueel, omdat je hersens je een seintje geven...
Dat verliep niet zo soepel...
Waarschijnlijk verstapte ik mij, en van de bovenste tot de onderste, hebben mijn ribben zo ongeveer alle treden geteld!
BAM!
Helemaal beduusd, lag ik onder aan de trap.
De wereld draaide voor mijn ogen, ik werd misselijk, voelde mijn zij,  mijn dijbeen, mijn voet en mijn tenen!
Even bijkomen, maar dat lukte niet direct...

Jerusha was gewekt door de smak die ik maakte en kwam heel snel naar mij toe.
Ze zei: Mam gaat het wel?? Je bent helemaal wit!'
Ik voelde ook dat helemaal wit weg trok. Maar ik moest héél nodig plassen, dus ik strompelde duizelig en met zere botten naar het toilet.
In de badkamer dacht ik dat ik van de wereld ging... Dát wil ik niet!!! Ik dacht heel diep in en heel diep uitademen, steeds opnieuw. Dat hielp, maar voelde me nog verschrikkelijk beroerd.
Sieberen was inmiddels ook gekomen. Hij dacht dat er iets met Jerusha was en dat ik haar al hielp.
Het werd gelukkig wat beter, en werd nog wel 'van de wereld', én misselijk door Sieberen weer naar boven terug geholpen. Als ik maar lig dacht ik.
En ondertussen Au, au, aaaaauuuuu!
Mijn voet, tenen, mijn ribben, mijn heup...ik voelde al die botten. Rustig liggen maar. Langzamerhand trok mijn bleke gezicht ook weer weg, en voelde ik me weer wat beter! Daarna probeerde ik weer in slaap te vallen.
Morgen zal ik wel weer verder zien.

Vanmorgen wakker geworden... gelukkig. Het valt mee, maar ik heb wel pijnlijke ribben en mijn voet doet nog zeer. Maar lopen gaat!
Daar ben ik goed vanaf gekomen!!

Vanochtend aan de slag met opnieuw een garantie gevalletje. Een vleesmolen die ik bij de Lidl heb gekocht, vorig jaar juni. Deze machine heeft ook een functie voor koekdeeg en pasta, en leek mij ideaal!
Bij het eerste gebruik echter, liep het apparaat al vast, en binnen in de behuizing flitste er licht.
Waarschijnlijk kortsluiting.
Helaas was ik nét een week te laat voor de winkelgarantie met het eerste gebruik, waardoor ik hem niet meer kon inleveren daar.
Ik heb toen een telefoonnummer bij de Lidl gekregen voor de productservice.
Daarna is het er niet meer van gekomen, en daarbij hadden we toen alleen maar mobiel pre-paid, en dan betaal je je scheel aan telefoonkosten.
Inmiddels hebben we het Ziggo pakket uitgebreid, en nu een vaste lijn. Dat is een stuk makkelijker!
Vanmorgen dus maar even mee aan de slag.
Tja... en waar is nu het kopie van de bon, met het telefoonnummer erop! Ik dacht dat hem in de doos erbij had gedaan... Chips! Niet dus!
Ik bij mijn - toevallig- bewaarde bonnetjes kijken...
YES! Gevonden! De originele bon.
Weer gescand, om naar de Lidl te gaan, voor opnieuw het nummer voor de productservice.
Mmmmm...nee.
Ik kan natuurlijk ook eerst op internet zoeken, eens kijken of ik op de Lidl site iets kan vinden van service.
Naar de site van Lidl.
Daar vond ik inderdaad een telefoonnummer.
Ik werd vriendelijk te woord gestaan, en werd doorverbonden met de productservice, waar ik mijn verhaal kon doen.

Er werd mij om mijn NAW ( Naam, Adres, Woonplaats) gevraagd, en ik kreeg een referentienummer.
Mijn werd gevraagd om dit nummer bij de hand te houden, zodat ik niet opnieuw mijn verhaal hoefde te doen.
Ik werd snel doorverbonden, en er werd om mijn referentienummer gevraagd. Daardoor vonden direct waarvoor ik belde.
Bij deze afdeling kreeg ik een mailadres, waarnaar ik mijn NAW gegevens, referentienummer en een kopie van de kassabon gescand naartoe kon sturen.
Hij vertelde dat ik dan een mail van hun krijg met pakketzegel. Ook staat daarin welk telefoonnummer ik moet bellen om het pakketje thuis op te laten halen.
Dan is het de volgde dag bij hun, en in 24 uur zal ik dan een vervangend apparaat thuis ontvangen.

Ik dus de bon gescand, en opgeslagen mijn buroblad.
Een kort mailtje gestuurd:
'Geachte heer.mevrouw,
Vanochtend heb ik telefonisch contact gehad met uw service.
Mijn contact gegevens zijn:
Referentienr..:    .......
Naam:               .......
Adres:               .......
Postc./ woonpl.: .......

'Kopie van de kassabon vind u in de bijlage.

Met vriendelijke groet,
Jacqueline Voordewind

'Verzenden'... en klaar was ik.
En toen was het afwachten...
Binnen een paar minuten had ik een algemeen mailtje terug met het telefoonnummer dat ik moet bellen om het apparaat op te laten halen.
En daarna een begeleidend mailtje wat ik moest verder moest doen, plus in de bijlage de pakketzegel om te printen.
De bijlage geopend, en jawel hoor. De pakketzegel.
Deze moet ik op de doos plakken waarin ik het apparaat verzend.

Tot slot heb ik een mailtje gestuurd, om te bedanken voor de service.
Het gaat nu weer tegen het weekend, dus ik denk dat ik een afspraak maak, om de ophaaldienst aan het begin van volgende week te plannen.
In het weekend ligt mijn apparaat daar dan maar 'ergens'.

Ik heb de laatste tijd veel artikelen voor garantie gestuurd en ontvangen.
Ieder bedrijf heeft weer zijn eigen methoden, maar ben heel blij dat het bestaat!
Het is weer afwachten nu, maar in elk geval wordt er weer aan een oplossing gewerkt.
Mijn andere blog is:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten